Kan ikväll konstatera att min kärlek för fläsksvål har dubblerats, samtidigt som jag har blivit ett snäpp mer förvirrad än vad jag redan är. Efter att ha läst näringsinnehållet per 100 g har jag fått mig en funderare och ortsatt fakta. Enklare framtida beslut.

Det som gör det hela till en stor snurra av frågor är att 100 g fläsksvål innehåller 109,9 g fläsksvål exklusive 0-1 g kolhydrat. Hur funkar det? Hur får det plats i fysikböckerna? I vilken kurs läser man om att 100 g fläsksvål blir 109,9 g fläsksvål? Fysik diskret?

Dubblerigen av kärleken för det bortkokta fettet på grisen är givetvis mängden kolhydrater, som jag redan skrivet; 0-1 g. Underbart. Gi-gudarna gör vågen. Jag gör vågen. Beach 2011, 2012, 2013......2040 kommer älska mig och min magrutor. Dessutom är andelen protein 73 %, samtidigt som andelen fett är 31 %, varav blott en tredjedel av detta är mättade fettsyror. GI GI GI - tvättbräda, tvättbräda, tvättbräda!  Jag vet inte om ni märkte det, men mina siffror fungerar inte riktigt heller. Det är där allt börjar snurra. En hel är ju som ni borde veta 100%, men 73 procentenheter plus 31 procentenhete blir ju som miniräknaren säger: 104 procentenheter, drygt en hel. Plus lite salt. Ganska mycket salt. 3 %. Och annat småtjaffs. Inköpet av fläsksvålet verkar vara ett riktigt kap. Du får alltid 9,9 procentenheter mer än vad du köper. Eller? Vad? Jag vet inte?

Hur som helst, tror jag att fläsksvålen och jag har en fortsatt karriär ihop efter detta konstaterande angående GI, oavsett om en fläsksvål innehåller 100% fläsksvål eller 109,9% fläsksvål.

1 kommentarer

luckyoyo

07 Jul 2010 10:39

The ordinary bat that flies around at night, who is a remarkable nimble creature in the air, cannot take off from a level place. If it is placed on the floor or flat ground, all it can do is to shuffle about helplessly and, no doubt, painfully, until it reaches some slight elevation from which it can throw itself into the air. Then, at once, it takes off like a flash. http://www.edhardykleidungshop.com/

Kommentera

Publiceras ej