dalslånged/dalslånged/strömstad

Jag är helt betuttad i detta livsnjuteri. Dagarna i Dalsland med familjen efter Lysekil var alldeles förpillat bra och idag har jag verkligen dykt djupt ner i njutningsgrytan. Jag har städat, hela huset, dammsugat och skurat á la pippi långstrump. Och njutit av det. Jag älskade att städa. Som omväxling blev det en lunch med Oskar. Som förrätt serverades små knäckesnittar med smörstekta kantareller och lite västerbottenost, i övrigt frossade jag. Så som man frossar om man är glad och tillfreds med det mesta.  Ikväll har jag huset själv, då blir det grillwookad sparris och scampi med en het sås, kanske ett glas rött och en förhopnningsvis überspäckat bra filmatiseringen av Agatha Christies "13 vid bordet". Wunderbar.

1 kommentarer

mk

23 Jul 2009 21:25

sv: ne men nu vet jag ;D

Kommentera

Publiceras ej