Några tankar om...

image302

...alkohol.
Alkohol må vara en hemsk dryckesingrediens som har gjort mycket hemskt åt världen, åt enskilda personer, familjer etc etc. Det är helt enkelt hemskt. Men jag har lagt upp en teori för mig själv, om varför alkoholen finns.

Alkohol finns tillgängligt som en hjälp på traven. För att skapa kontakter, vidga de sociala vyerna. För att få oss människor att växa. Vid stora misstag, lär man sig att inte göra om det. Det är oftast på fyllan man gör de stora misstagen. Och oftast lär man sig av dem. Man växer, blir en bättre människa (med det menar jag inte att man inte är en bra människa utan alkohol, men jag har iaf växt pga av stora misstag på fyllan).

MEN, det finns en hake. Alkoholen är bara en hjälp på vägen. Du får inte använda den för mycket. Den är bara en hjälp som ska få dig att använda dig av dina kunskaper på fyllan nykter. Du ska lära dig att släppa loss, för du kan släppa loss utan alkohol. Alkohol suger i längden. Du måste sätta en gräns, för annars hamnar du i helvetet. Det 90 % alkoholhaltiga helvetet.

Denna modell är vädligt baserad på mig. Så slå inte ner mig för att jag prosar om min kärlek till alkohol. Jag hatar alkoholen också. Det är en ängel som säger, nej drick inte du blir bara dum och en som säger drick du blir så rolig då.

Faktum är att jag har gjort enorma misstag, som jag hade en himskans massa ångest för dagen efter och lovade mig själv att aldrig mer dricka. Men idag, är jag glad över mina tarvligheter. Jag vet att jag aldrig gör om det. Så jag har kanske kommit till den gräns där jag borde bli nykterist. Så ja, det blir väl tack och hej leverpastej. Never more a single malt.

Så var det ju inte.



Jag var ute och krigade med Rasmus, typ nyss. Rasmus konstaterade en viktig sak.
-Hör du inte vilket härligt ljud?
-Vadå härligt ljud?
-Det låter som när man slår på en fisk.


Btw. Malin fyller 17 år idag. Sing for her.

Kommentera

Publiceras ej