Igår klippte jag mig på "Hos Lisanne". Hade bokat ett paket på huvudmassage, håronpackning och klippning. Hur skönt som helst med massagen. Angående klippnignen var det meningen att jag bara skulle klippa bort det slitna, men mitt hår visade sig vara ganska mycket slitet. Min frilla är av kort-varianten numer. Till en början var jag lite skärrad av den stora förändringen, men nu har jag börjat gilla den riktigt mycket. Min frisyr har gett hela mig nytt liv ^^ Är dock lite nervös inför kvällen, då ska jag färga mitt hår. Och jag är livrädd att det ska bli gult.

Var i skolan för blott ett prov idag. Fysikprov om krafter och tryck. Har absolut ingen aning om hur det gick. Alla frågor besvarades i vilket fall. Men det var massa fjollerier. Jag hoppas på G - Vg eller Mvg blir en bonus. Fick även veta betyget på Excel-provet och hela datakunskapskursen. Glädjande nyheter minsann! :D

Väl hemkommen var jag hungrig, hade bara käkat frukost innan skolan så det kurrade i min mage. Hör och häpna, jag ställde mig och gjorde rårakor med örter. Och de blev fruktansvärt goda så nu tänker jag vara lite nördig och skriva ner receptet för en person här:

1 medelstor potatis
1 knapp msk hackad gräslök
1 knapp msk hackad dragon
salt och peppar
20 g smör
1 knapp msk olivolja

Blanda gräslök, dragon, salt och peppar. Riv potatis grovt. Krama ur så mycket vätska du kan ur potatisrivet. Blanda ner potatisriv i örtblandning noga. Hetta upp en panna med smör och olivolja. Klicka ut potatissmeten (1 rågad msk) i pannan. Stek ca 2-3 minuter på varje sida tills de fått massor med färg och krispighet. Låt rårakorna rinna av på hushållspapper.
Ät.

3 kommentarer

Jimmy

29 May 2007 17:24

Jag vill se hur din frisyr ser ut! :D Hehe, jag åkte in till skolan idag i tron om att jag hade en lektion, eller egentligen två, men det visade sig att jag inte hade nån :P Så det var två 45mins bussresor i onödan.

Maria

29 May 2007 17:51

Du, släng bort ordet nördigt. Det där ska jag tamejtusan prova någon dag.

Sara

29 May 2007 18:11

Svar Jimmy: Klart du får :) Haha ajdå, tråkigt med skolan där, men samtidgt bra då att du slapp pluggeliplugga.
Svar Maria: Teeehhheee, vad bra! Min yttersta ansträngning att skriva ner receptet resulterade iaf i vad syftet med det hela var!

Kommentera

Publiceras ej