Sommarlovet började teoretiskt i torsdags. Då öppnades dörrarna till vuxenvärlden och bort från skolans "ljuva palats" och den lättsamma grundskoletiden. Bra? Dåligt?  Jobbigt att ta mer eget ansvar, att inte kunna lämna över saker till någon annan. Kul ibland att få ta fler egna beslut. Viktiga beslut. Det känns dock inte som att jatg ännu fått mitt sommarlov. I fredags sov jag till två, det har aldirgig tidigare hänt att jag sovit så länge. Men det kanske var p.g.a. vetskapen om att jag ska vara ledare för en fotbollskola hela helgen = upp tidigt på morgonen. Och sedan på måndagen upp ännu tidigare för en utbildning till sommarjobbet, tisdag till tandläkaren 7.50 på morgonen, onsdag idrottsläkare klockan 9 och inte minst torsdag ännu en till utbildning inför mitt sociala sommarjobb.

Jag fick ett stipendium på skolavslutningen. Helt oväntat faktsikt. P.g.a. mina studiereslutat. Jag fick dock dela på priset med en annan, som hade snarlika betyg. Min kompis ända sedan fyran.
Jag är nöjd, dock väldigt besviken på den summan pengar man fick i stipedniet. Jag och min vän fick dela på 500 kr, därav 250 kr var. På gymnasiet fick varje elev 2000 kr/stipendie. Men det allra dummaste var att idrottsstipendiet som delades ut av HAIF (Hofors allmänna idrotssförening) var på 1000 kr. Så då uppmuntrar dessa stipenider till att det är bättre att satsa på idrott än på stuider. Tokigt? En annan kompis, Maria. Hon fick stipendiet för bästa kompis, 500 kr. jättekul faktiskt. Att jag har en kompis som är en sån bra kompis.

Fotbolls-VM. Jag älskar fotboll. Både att spela det och titta på det. Idag är det Sverige - England. Jag känner på mig att Svergie vinner. De kan ju inte släppa ifrån sig den traditionsenliga och lyckliga sviten. Förra matchen Svergie spelade, mot Paraguay. Låg jag på helspänn hela tiden. Jag var så irriterad på deras oförmåga att göra mål. Men de förde matchen rakt igenom i alla fall. Mycket bättre än vad England har gjort i sina matcher. Ha.
Jag läste i en Vecko Revyn tidning om en tjej som tycker det är fel när flertalet män säger att tjejer/kvinnor inte tittar på fotboll. Att de tycker det är en tråkig syssla. Det började ju bra  tyckte jag. Men sen kom det är super urlöliga tjaffset. Hon skrev att hon älskade att titta på Fredrik Ljungbergs sexiga vader. Man blir lack på sånt. Hon skrev så gott som helt emot sig själv.

Nä nu ska inte jag tjata på något om mer om mina manodepressiva problem. Hoj. :|


1 kommentarer

Sara

12 Jul 2006 21:29

Tjo.. Grattis till stipendiet då. Lite sent nu kanske men:) Den som fick bästa studieresultat-stipendiet på Haga fick bara 150 kr. Jag tycker det är jättefånigt att de delar ut mer pengar till duktiga idrottare än till de som är duktiga med studierna. Jag anser att det borde vara tvärt om. Tufft att vi ska gå i samma klass till hösten. Krams

Kommentera

Publiceras ej