Jag har svårt för att lägga fåren på hyllan.
De dyker upp i små buskar.
Fåren är våra nya kuskar.
Våren är fara för får.
Jag vet inte vad som sker.
Det är vår, ge mig mer mer mer.

Jag har svårt för att lämna fåren på fyllan.
Trots ett ständigt tjat om direktiv.
Stannar fåren kvar efter natten.
Lämnar fåror av vatten.
Fattar inte ett skvatt.
Vad är det som händer?
Vad är det som sker?

Lägger fåren på hyllan.
Tillsammans med spriten.
Sparar fåren till fyllan.
Morgonstund har guld i mun.
Fåren är kvar i natten.
Guld i min mun, förvandlas till vatten.
Jag vet vad som händer.
Jag vet vad som sker.

Det finns inga får.
Det är just bara vår.
Kan ge suddiga direktiv.
Pekar mot får.
Men vi går mot vår.
Mot liv, kulör och religion.
Får oss att tro.
En käril.
Nej, ingen käril.
En pirrande mage,
en storslagen fjäril.

Kommentera

Publiceras ej