Det är inte nu det händer.
Jag är nere i botten och vänder.
Smakar på sprudlande champagne som inte smakar alls.
Igår smakade den smultron.
Röda som blod. Röda som hjärtan.
Det är inte nu det händer.
Det var igår det hände. Igår himlen fortfarande var blå.
Igår ruset rusade. Champagnen smakade. Bubblorna brusade.
Igår du spetsade mig med din blick. Rakt in i mitt bröst.
Idag är jag tom. Ett skal.
Möjligen att jag finner, i dina ord en viss tröst.
Igår var orden kaka, kex, fest.
Idag är orden utan hjälp. När samma ord.
Starkare ord, går till "Valentina vi borde inte nämna hennes namn".
"Valentina vi borde inte nämna hennes namn". Detta är mord.
Det är inte nu det händer.
Det var igår. Du och jag var en.
Idag är du och "Valentina vi borde inte nämna hennes namn" en.
Men.
Det är inte nu det händer.
Jag tror, jag lever, jag vet.
Imorgon är det som det händer.

Kommentera

Publiceras ej