Jag drömde inatt. Det var inte vilken dröm som helst. Drömmen var av det slag att man vill stanna där för alltid, en vy av ett lyckligt liv. Den innehåll saker jag inte visste om mig själv, men som jag så länge letat efter. Allt tornade upp sig som i en ouvertyr. Det var äkta känslor, inget inbillat trams.

Dumt nog så vaknade jag; genomsvettig, frusen och tom.

Vi började med våra analysprov idag
. Jag tog tag i mitt pulver, brände och blandade ut det för att bestämma vilka ämnen det bestog av. Färgen på lågan blev blodröd  och vid utblandnig reagerade det på silvernitrat, alltså bestog mitt pulver av kalciumklorid. Nästa moment blir att räkna ut kristallvattenhalt. Riktigt spännande, speciellt för er som inte läser/läst kemi kan jag förstå.

Men seriöst. Det är verkligen galet kul att labba på egen hand, och utan att  få fråga något. Man känner sig så jefla cool. Jag tror nog att jag skulle kunna vara i den där kemisalen och labba 24/7. Jojo.

Jag kanske skulle bli kemist.

5 kommentarer

alexandra

28 Nov 2007 16:02

ha en bra kväll =)

sara

28 Nov 2007 16:04

öööh, okej..du med^^

höhö

jessica

28 Nov 2007 19:55

det var kul vill jag minnas ;D

Sara

28 Nov 2007 22:19

hahah.. mitt jefla pulver reagerade med både silvernitrat och bariumklorid. jag måste göra om det imorn. hata. nej då. det är galet kul tycker jag med (:

sara

28 Nov 2007 22:39

sara: haha, vad surt

Kommentera

Publiceras ej