Då var julaftonen avklarad, och som jag trott innehöll den mycket planlöst men roligt snack av morfar. Dock tog mormor det väldigt lugnt med alkoholen denna gång, vi har förmodligen trackat henne för mycket för gamla händelser då hon bland annat började äta på Astrids pepparkakshus. Men jo, det var kul. Vi hade årets tradiotionsenliga Julsquash och glasmästarsillen, nubbesalladen och laxen. Man blev mätt också. Bästa kommentaren under kvällen stog dock Rasmus för, så här gick det till:

Pappa sitter och äter på en mandarin. Rasmus utbtrister förvånat och lite dömande:
"Äter du FRUKT? På julafton?!"

Men men, jag fick ju julklappar också, typ det här:
  • Billabong-fickplunta i miniformat
  • Lyxchoklad
  • Gnistrande snöflinga (dock trasig)
  • Svarta runda örhängen med urgröpta hjärtan
  • En slags kudde man har i knät med laptopen på så att det inte ska bli överhettat (formar sig efter kroppen)
  • Presentkort: Make Up Store
  • En stor Helosan-flaska
  • Handduk
  • Skidhälm: Salomon
  • Skidstrumpor: Salomon
  • Parfym: Kylie Minogue Darling
  • Röd huvtröja: Gefle University
  • 10 körlektioner under 2008 (det tar jag som en betalning av festresan i sommar också, eftersom jag tänkte ta pengar till både körkot och resa från sparkontot, men nu blir körpengarna kirrade till viss del)
  • Te-servis (kanske något för 60/70 i sommar?)
Fick mina moderatskor för nån månad sen som julklapp också. Så det blidde en del till slut.

Men ikväll vankas det kanske lite parre och imorrn fyller far min år, då ska jag fixa mormor under bordet!
Ha dé bra sniggingar! ♥

2 kommentarer

Majda

25 Dec 2007 12:00

roliga julklappar! :

sara

25 Dec 2007 13:01

majda: Javisst! :D

Kommentera

Publiceras ej