När livet ger citroner gör vi lemonad, eller hämtar vi kanske saltet och tequilan? Jovars, det är ju så. Vi döljer våra sår med rött nagellack och låtsas vara lyckliga. Sen målar vi läpparna med kladdiga krämer och får dem att glänsa. Får andra att tro att vi skiner av glädje, men egenltigen är det en mask. En mask som ska dölja de sura minerna, minerna av citron. Sura citroner fyllda med bitterhet. Utgångsdatumet har börjat närma sig, beskan tar plats.

Nu ljög jag.

Vi älskar alla citroner och vi älskar att måla våra naglar. Respektfulla och actionspäckade. Sen skiner vi mest och bäst av den kladdiga smörjan på våra läppar. För på fredag är det peppar och partaj som gäller och vi ska äta av den största kakan. Förpackningsdatumet har knappt börjat, vi är söta som socker.

___________________________________________________________

I helgen har jag umgåtts med Gabbi som tusan, det har varit roligt som ännu mer tusan. Typ två miljoner. Dock var jag ute med min mor i skogen idag, bland meterhöga brännässlor och trevade. Vi kom ut någonstans längst bort på finnåsen. Ganska coolt, jag har äventyrat med mamma. Sicken grej alltså. Och just det, på fredag är det insparken, tagga mestans mest.

Kommentera

Publiceras ej