Jag kom hem från Spanien i tisdags. Det var otroligt deprimerande. Från att ha suttit i solen och stekt i 35 graders värme, hem till ett spöregnande Sverige på 14 grader. Plus att jag bor i Hofors. Hofors är nog det mest deprimerande stället i hela världen. Men det bästa med att bo här (iaf om man har bott här i hela sitt liv) är att man inte märker något av hur hemskt det är förrän man kommer bort från träsket. Så man kan glädjas så länge man stannar.

Idag hade vi match mot Gefle IF. Jag var totalt förlamad i andningspartiena i kroppen och kunde inte köra 100 % ,jag tror nog att lungorna på resten av laget också gick i ultrarapid. Vi förlorade, 1-4 Men på lördag är det ny match, då är det tagga som gäller. Jag hoppas verkligen, innerligt mycket att vi vinner då. Vi ligger näst sist i våran tabell. Förra året så slutade vi på en andra plats. Nedförsbacke power.

På måndag börja jag i gymnasiet, ser fram emot det litegrann. Kul att få använda sig av sin sociala sida igen efter ett sommarlov som eremit. Men trökigt att börja plugga igen. Jag måste ta reda på vad jag ska plugga vidare med efter gymnasiet. För om det är höga poäng för att komma in på en linje så måste jag vara ambitiös också. Så jag kan inte bara stänga in mig i en box och få altt serverat på silverfat. Jag måste ta tag i tyglarna och tänka långsiktigt också. Men målet med mitt pluggande är mig själv i en svart dress från Armani på en välbetalad arbetsplats i Italien.

image344

Kommentera

Publiceras ej